Marketing în asigurări 1.0

O foarte mare companie din industria asigurărilor dorea să angajeze o agenție de publicitate pentru o noua campanie menită să recâștige clienții pierduți în ultima vreme. În ultimii 3 ani compania pierduse aproximativ 20% din clienții tradiționali și dorea să lanseze o campanie de comunicare în mass media targetată către aceștia. Prin urmare, directorul de marketing și cel de vânzări au mers la sediul unei agenții de publicitate să discute și să le prezinte problema de business. Când au ajuns la agenție au fost rugați să aștepte în anticamera. După aproximativ 20 de minute de așteptare a apărut un angajat al agenției care le-a oferit câte un pahar de apă și le-a spus că mai au de așteptat căci cei care trebuiau să îi primească de la agenție sunt într-o ședință și nu au încă timp să discute cu ei. Dacă vor pot să mai aștepte, dacă nu, să vină a doua zi căci s-ar putea ca ședința să dureze foarte mult timp – exista posibilitatea ca nici a doua zi să nu poata fi primiți căci ‘aveau multe pe cap’. Cei doi executivi s-au ridicat și se pregateau să plece fiind foarte supărați și ofensați de atitudinea angajaților agenției. În acel moment directorul general și partenerul agenției de publicitate a intrat și le-a spus: ‘Vedeți, problema companiei dumneavoastră nu este una de comunicare către clienți, ci a atitudinii angajaților dumneavoastră, care se comportă așa cum i-am instructat pe colegii mei să vă trateze. Lăsați-ne să ne ocupăm de angajații dumneavoastră cu ajutorul unei firme de consultanță HR partenere și apoi vă vom învăța și cum să comunicați și vă vom rezolva și problema de business’. Agenția de publicitate și de consultanță HR au câștigat cu acest pitch original contul companiei din asigurări.

P.S. Se spune de multe ori că orice problemă de business este până la urmă o problemă de resurse umane. În cazul serviciilor și mai specific în asigurări, având în vedere că oamenii sunt parte a mixului de marketing, înainte de a căuta problema la competitori, clienți, reglementator, etc asigurați-vă că angajații sunt motivați, au atitudinea potrivită și au know-how-ul necesar pentru rezolvarea problemei de business și apoi căutați alți ‘vinovați tradiționali’.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s