Optimism vs Pesimism în vânzări … în asigurări

Un psiholog a creat un test al ‘speranței’ prin care măsura optimismul versus pesimismul unei persoane. Pentru a testa care este impactul optimismului asupra eficienței în viața profesională, a convins o companie de asigurări să îi ofere subiecți 100 de agenți de asigurări care trec de testul ‘speranței’ (adică oameni optimiști) și nu trec un test ‘standard’ de IQ, precum și 100 de agenți care trec testul de IQ, dar care nu trec testul ‘speranței’. Rezultatul a fost surprinzător:

– cei care erau optimiști dar nu au trecut testul IQ au vândut cu 21% mai multe asigurări în primul an decât celălalt grup, iar în al doilea an cu 58% mai mult;
– în plus, un numar dublu de agenți din primul grup au rămas angajați dupa primul an comparativ cu primul grup.

Concluzia: Deși cei care lucrează în asigurări oriunde privesc văd doar lucruri negative (adica pesimismul ‘face parte din job description’), trebuie să aibă încredere în viitor și în oameni, să angajeze oameni optimiști, iar companiile să păstreze o atmosfera relaxată și pozitivă. Va ajuta foarte mult în eficiență și vânzări.

P.S. Povestea de mai sus este una reală: compania este una dintre cele mai mari companii de asigurări de viață din lume, iar psihologul este o somitate în psihologia ‘emoțiilor’….

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s